Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Märkte idag vid ett rödljus att tomgången påverkades när jag blinkar, testade även varningsblinkers, och då blev det en aning mer påverkan, motorn går en aningens tyngre liksom.tips på var jag kan leta fel.
Har automat växellåda 740 B230K. Nicke
K-motorerna kan vara en aning känsliga. Men å andra sida kan man justera förgasaren. Kolla först alla vakuumslangar, även till fördelaren. Det går att justera tändläget på K-motorn, kolla att det står rätt. Allra sist kan man justera på förgasaren. Men, förmodligen är det bara att generatorn går lite tyngre när den får ladda mer. Prova om det är samma om du blinkar med ljustutan
Alla vakuumslangar bytta, har gjort grundinställning på förgasaren(pierburg 2B5) har en aning hög tomgång men den sjunker ganska mycket vid växel i(automat) runt 600. Men kanske beror på tändläget, men tycker den går fint förutom att den sjunker i tomgången. Ska kolla tändläget o blinktipset. Tack för tips

Kommer beställa sensor insugstryck och sensor[…]

Kan man stänga av limp mode/långsaml&au[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Mitt råd är nog: Köp nytt helt enk[…]

Den stora annons-tråden

Gissar den va för dyr att laga? Volvo V70 htt[…]