Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av danjo
Hej!
Min 945 b230fk-96:a låter nästan som en diesel på tomgång, detta har den gjort ett tag nu. Oljan är bytt i början av maj(2005). Vad kan missljudet bero på? Är det enkelt att ordna själv(på en skala från 1 till 10 är jag en 5:a på bilmek)? Vad kan det kosta hos en verkstad att fixa? Är det något speciellt man bör tänka på när man har turbo?
Vore tacksam för svar. :shock:
Användarvisningsbild
av Ramon
Ifall jag inte minns helt fel så låter bilen som en diesel då den inte går på alla cylindrarna.
Användarvisningsbild
av danjo
Den går på alla. Ok den låter inte riktigt som en diesel men nästan, om man har lite fantasi iaf. Den tickar liksom. Som lekman vill jag gärna säga att det är ngt med ventilerna men jag vet inte, är det ngn som vet?
av P-O
kanske fel ventilspel... testa ställ in ventilerna..... eller så kanske det läcker lite ur en grenrörspackning
av Volv8
danjo skrev:Hej!
Min 945 b230fk-96:a låter nästan som en diesel på tomgång, detta har den gjort ett tag nu. Oljan är bytt i början av maj(2005). Vad kan missljudet bero på? Är det enkelt att ordna själv(på en skala från 1 till 10 är jag en 5:a på bilmek)? Vad kan det kosta hos en verkstad att fixa? Är det något speciellt man bör tänka på när man har turbo?
Vore tacksam för svar. :shock:
ramlagerknack eller kolvbultsknack. Ett av dom (tror det är kolvbultknack) är ett skönhetsfel och inget allvarligt. Min har knackat så i 4 år och går fortfarande likabra

Glappar det i stolen om du "rycker"fram […]

IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]