- lör 26 jun 2021, 18:17
#1451776
Hela fläktpaketet skiljer ju också. Det är knappast ett jobb man gör på några timmar, men givetvis går det.
En komplett bil att plocka varenda skruv ifrån underlättar enormt.
ECC'n må vara mer eller mindre fristående, men det är fortfarande gigantiska skillnader för att få det att faktiskt fungera i en ikke-ECC bil. Det mesta är enkelt att fixa, men det är desto fler saker som måste fixas... Ett praktexempel på "många bäckar små...".
Hastigheten är enkelt att fixa, det är bara en kabel mellan kontakt D på instrumenthuset och ECC-panelen(OBS. kontakt D är en 12-puls/varv signal, och inte 48-puls som själva hastighetsmätaren! Så det går inte ta hastighetssignalen från något annat än just kontakt D på instrumenthuset). Belysningen går ju att ta vartsomhelst ifrån, beroende på om du vill kunna dimma den eller ej. Lufttempgivaren som sitter i taklampan är bara en extra vakuumslang utöver orginalkontakerna.
Detta är bara några av sakerna som måste fixas *inne* i bilen... Sen har du ju hela systemet utanför bilen att få ordning på också.