Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Lucif3r skrev:Alltid lika kul att betala nästan lika mycket i frakt som produkterna kostade :-D

:-D :-D
Lucif3r skrev: det inte en kamaxeltätning baktill på kammen på rödblockare också? Kan ju vara den som läcker då också...
Har inte haft isär så mycket ("bara" bytt lock, rotor och kablar) så jag har sökt på nätet. Hittade på en forumsida att där skulle finnas 3 st tätningar. Sedan tog det tid att hitta dom. Lilla O-ringen var enkel, den hade många. KG hade P-boxen också och när jag beställt dom båda så rekommenderade dom den stora O-ringen också. Får se framöver hur det ser ut.... ;-)
Användarvisningsbild
av Hasse53
Jag antar att de flesta har tagit bort balansaxlarna med tillhörande hus... Kan det inte läcka från pluggningarna av tryckoljekanaler och hål för returolja till vevhus?
Användarvisningsbild
av lennarte
På min motor är balansremmen borttagen av tidigare ägare. Bytte för några år sedan tätningarna fram på motorn, men brydde mig inte om balansboxarna, dom står ju still och läckte inget. Bytte kamrem för snart 2 år sedan och det var torrt vid tätningarna vid boxarna. Vet inte exakt hur det är tätat mellan block och boxar, men det doppar mer olja än någonsin under motorn..... :crying: Lär få en 2:a för ej avhjälpt fel vid nästa besiktning :devil: Har läst någonstans att man får svetsa oljekanalerna till boxarna om man tar bort dom, vad händer då med den "överkapacitet" som blir när du stänger 2 st tryckoljekanaler?? Och man måste ju täta returerna också. Det är drygt ett år till besiktning så vi får se hur det blir. Det är ju tänkt vi ska byta frugans Passat när hon blir pensionär. Och då köpa en bil som kan dra 1800 till 2000 kg och då behöver vi bara en bil.... Hon blir pensionär första juni i år.... :-o
Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Har börjat få ett lätt vinande tro[…]

C40 körkomfort.

Det kan nog vara så. I alla fall är de[…]

Mecka ur instrumenteringen och mailade någ[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Kan du inte leta upp anslutningar på mä[…]