- sön 07 feb 2021, 18:25
#1428323
Hej!
Har en 740 89a med b230f som beter sig skumt. Först så ville han inte starta han stod bara och gick på tändningen. Då prövade jag att byta tändstift och då startade han men gick lite skumt, sotar väldigt mycket.Sedan så vill han inte gå upp i varv, han stannar på 2000 varv och sedan så spottar han ur sig flammor ur avgasröret. Han går jätte segt, provkörde han idag och han orkade knappt köra i 10 km/h. Har prövat att byta fördelarlock, tändkabeln mellan tändspolen och fördelarlocket, tändmodullen, luftmassemätaren, tändstift, impulsgivaren. Han går bra på tomgång men är orkeslös när man lägger i 1an och ska köra. Har även försökt att ställa tändningen men han pendlar mellan 12 grader före övre dödpunkt till -10 grader. Någon som vet vad felet är?
Har en 740 89a med b230f som beter sig skumt. Först så ville han inte starta han stod bara och gick på tändningen. Då prövade jag att byta tändstift och då startade han men gick lite skumt, sotar väldigt mycket.Sedan så vill han inte gå upp i varv, han stannar på 2000 varv och sedan så spottar han ur sig flammor ur avgasröret. Han går jätte segt, provkörde han idag och han orkade knappt köra i 10 km/h. Har prövat att byta fördelarlock, tändkabeln mellan tändspolen och fördelarlocket, tändmodullen, luftmassemätaren, tändstift, impulsgivaren. Han går bra på tomgång men är orkeslös när man lägger i 1an och ska köra. Har även försökt att ställa tändningen men han pendlar mellan 12 grader före övre dödpunkt till -10 grader. Någon som vet vad felet är?