Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av wallentin
Har en 940 -96 ltt, och ska byta tändbox eftersom den är chippad.såg att det finns svarta tändboxar kan det funka på min 940?
av wallentin
Behöver inte vara chipbar bara det passar till bilen. Men går det vilken databox som helst?
Användarvisningsbild
av lennarte
Det är olika boxar till olika motorer, utrustning, årsmodeiier m.m. T.ex startspärr försvårar, då måste du ha med mer än boxen från donatorbilen. Det finns listor på nätet om vilka boxar som kan ersätta varandra
av wallentin
Kan ja köpa en bränslebox eller tändbox vilken som helst. Och bara ta chippet?
Användarvisningsbild
av lennarte
Vet ej, men det är ju chipet som är "hjärnan" så förmodligen inte. Hjärnan måste ha rätt kropp för att fungera. Och vise versa
av wallentin
Du har rätt lennarte, dom 7 första siffrorna måste stämma iallafall. Då får de nog va, hade tänkt lägga 1000-1500 för tänd och bränslebox för att få tag på original chippen verkar vara omöjligt att få tag på bara original chippen. Får kör med bilen som den är fast den går skit.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Dom svarta tändboxarna har inget löstagbart chip, därför är det mer eller mindre omöjligt att hitta orginalchip dit.

Om du tar både hela bränsle och tändningsbox från samma bil, en bil som är likvärdig med din(årsmodell, motor) så ska det fungera.
av wallentin
De ja tänkte med den svarta tändboxen var att den var billigare. Dom flesta vill ju ha guldboxen, Jag har guldbox. Så får jag bara tag original chip så kanske motorn hade gått bättre.
Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Har börjat få ett lätt vinande tro[…]

C40 körkomfort.

Det kan nog vara så. I alla fall är de[…]

Mecka ur instrumenteringen och mailade någ[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Kan du inte leta upp anslutningar på mä[…]