- tor 28 jan 2021, 23:41
#1426238
Tjena , Har nyligen införskaffat mig en volvo 740 88b, Vid provkörning funkade servon, Var väldigt lätt att styra, Sedan två veckor senare, När jag skulle hämta bilen så påstod dåvarande ägaren att den blivit tungstryd, Och att oljan är tjock i servonbehållare ?
Men jag köpte iallafall bilen , Oljan i servon är inte "tjock" , Det finns olja i den , Servon varken tjuter eller låter illa , Den snurrar som vanligt vid rattutslag, Remen var lite mindre spänd om man jämför med generatorremem dock , Men tror inte de ska vara problemet
När jag åker på exempelvis landsväg , Så går ratten lite som den vill höger och vänster på ett spel på kanske nån cm , Och när jag ska svänga går den lätt i kanske 4-5cm , Sen blir den extremt tungstyrd oavsett hur mycket jag vrider ratten! Är liksom inte "lätt-tungt-lätt-tungt , Det är enbart riktigt tungt ! Vid snöväglag blir den lite lättare men inte mycket!
Kan de vara styrväxel eller en rattaxelknut?Uppskattar tips !

Men jag köpte iallafall bilen , Oljan i servon är inte "tjock" , Det finns olja i den , Servon varken tjuter eller låter illa , Den snurrar som vanligt vid rattutslag, Remen var lite mindre spänd om man jämför med generatorremem dock , Men tror inte de ska vara problemet

När jag åker på exempelvis landsväg , Så går ratten lite som den vill höger och vänster på ett spel på kanske nån cm , Och när jag ska svänga går den lätt i kanske 4-5cm , Sen blir den extremt tungstyrd oavsett hur mycket jag vrider ratten! Är liksom inte "lätt-tungt-lätt-tungt , Det är enbart riktigt tungt ! Vid snöväglag blir den lite lättare men inte mycket!
Kan de vara styrväxel eller en rattaxelknut?Uppskattar tips !
