Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av bönan
#1423043
Kan inte styrboxarna behöva lite tid att återställa sig till normalt efter att ha kört med felaktiga givare? Tror man ska ta av batteriet en stund för att nolla minnet efter denna typ av reparationer.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1423069
bönan skrev:Kan inte styrboxarna behöva lite tid att återställa sig till normalt efter att ha kört med felaktiga givare? Tror man ska ta av batteriet en stund för att nolla minnet efter denna typ av reparationer.
Givetvis...... Man ska alltid nolla felkoderna, antingen med att bryta batterispänningen eller nolla koderna i diagnostikboxen. Vissa felkoder (t.ex 2-3-1, 2-3-2) "sätter" bränsleboxen i ett "nödläge" och då stänger boxen av inkommande information från givarna (även LMM och Lambdsasond) och för det ska fungera riktigt igen måste felkloderna nollas och boxarna ska "köras in" igen. Det tar ett antal mil med "normal" körning

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]