Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Glidan
Jag tror att jag måste byta pump på en 940 90:a.Tidigare har jag bytt på 240 det var besvärligt.Nyckelfästet på filtret var kass så filtret gick sönder,det kändes som en ölburk,skruvarna i pumpen satt redigt.Hur gör ni.
av Glidan
Man kan knacka på pumpen så bilen startar,det måste la va pumpen.
av Glidan
Det kan vara flera fel det verkar som motorn dör ibland om man trycker för sakta på gasen(jag tänker på spjällkontakten).Vi skall rensa tomgångs motorn o spjällhuset.Men sen undrar jag om pumprelät kan bråka under gång eller bara vid start.
av Addekarlsson
Ett relä kan mycket väl stöka under drift med.
Men går pumpen igång när du knackar på den, så skulle jag byta den först.

Mvh/ Adde
av Glidan
Nu fick jag höra av en kille att filtret kan ge liknande symtom.
av Glidan
Ytterligare funderingar,jag kommer inte ihåg om bensinen rinner ut.
av Addict
Glidan skrev:Ytterligare funderingar,jag kommer inte ihåg om bensinen rinner ut.
Den rinner ut! Så fort du lossar lågtrycksidan från pumpen tömmer du tanken med hävertprincipen. :D Så var beredd med nya pumpen eller en plugg.
av Addekarlsson
Har du nära till biltema eller liknande, så köp 2 st slangtänger.

Bild

Artikelnr på biltema är 19-190

Mvh/ Adde
av Glidan
Denna gången var det lätt,vi la på 5-56 över natten,klämde slangen med tång samt använde muttermaskin för att lossa o bandrörtång runt filtret som mothåll.Vi bytte bara filtret,men det verkar som det räckte.Jag har tvekat men nu byter jag också i förebyggande syfte.Pumpen har det nog jobbigt med gamla filter.
av Glidan
Jag undrar, är det inte lurigt att klämma slangar med tång blir dom inte skadade det är ju gamla grejer.

Byt kåpa, det blir små sprickor i den […]

Volvo car UX

"Cirkeln är sluten. Med den senaste uppd[…]

Så.. Iaf du, skulle inte vara särskil[…]

Känsligt med insug i plast?

Har en V40 T2 från -14, men en tomgång[…]