Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Eudden
Har en 945 där centrallåset inte fungerar, har kollat kablarna i dörren till låskistan och dom ger bara ström när jag låser upp, testade att vända kablarna och då låste den ibland så undrar om det är fel på nån kabel eller om det är ett relä som krånglar
av Neonknight
Nu vet jag inte om du fixat problemet redan, men jag fick problem med centrallåset för ganska många år sedan på min 945 classic, det visade sig vara strömbrytaren i låset på förardörren som var trasig, vill minnas att det funkade att låsa upp, men inte att låsa. Då jag har larm med fjärkontroll och aldrig använder nyckeln så kopplade jag bara ur kabeln för denna strömbrytare innanför dörrklädseln då det fanns en separat kabel/kontakt för denna så sedan dess så funkar det perfekt att låsa/låsa upp med fjärren, men funkar inte med nyckel så om jag skulle vilja låsa manuellt så måste jag låsa dörr för dörr precis som man gjorde innan man hade centrallås.

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Tack skall ni ha! Tror precis som ni att bussninga[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]