Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Efter 32 år och snart 50000 mil så startade inte min 745-a i fredags morse. Har ju hänt med slut på batteri och sådant, men nu var där batteri. Gjorde som jag skrivit många gånger här på forumet, testade med startgas och då "tände" den. Tog bort spridarreläet och satte en kabel mellan den röda och grön/röda kabeln, ingen skillnad. Tog ut elcentralen och tog bort bränslereläet. Kopplade en kabel mellan 30 och 87/2, tankpumpen gick igång men inte huvudpumpen. Hissade upp bilen på bockar och kröp under och knackade på pumpen, ingen reaktion... Skruvade ner pump och filter paketet och satte pumpen i skruvstycket och kopplade på gräsklipparbatteriet, det är ganska mycket bränsle som kommer när man som minst väntar sig det :x. I vart fall var jag på Biltema i söndags eftermiddag och köpte ny pump och även filter. Kl. 10:00 idag, måndag morgon funkar bilen igen :-D :-D
Den gamla pumpen är samma som den nya d.v.s Biltemas pump "av 044 typ" och 6 - 7 år gammal och har kört på etanol och tidvis ganska högt bränsletryck (5 - 7 kg) så den har kanske fått vad den tål :-) :-)
frasse4 skrev:Det var ju snabbt felsökt :)
Det hade ju varit :x om jag intr hittat ett sådant fel när jag skrivit såå många gånger till andra om detta :-D :-D
Lucif3r skrev:Har, pinsamt nog, faktiskt hänt att jag googlat efter ett fel, och fått fram ett inlägg av mig själv där det står exakt vad jag borde göra
:-D :-D Joo det har hänt att man själv "dyker upp" ibland. Jag lade upp bilder på när jag bytte kamrem för några år sedan på min B234F motor på detta forum. Hade då även en egen hemsida där jag hade bildserier. Bilder därifrån dyker upp ibland när man söker något.
Bl.a denna som visar ÖD på just B234F motorn. Bilden lades upp på detta forum 2013
images.jpeg
images.jpeg (9.08 KiB) Visad 756 gånger
Dom finns inte kvar på "Jag Rullar" längre då min hemsida är nerlagd sedan något år och bilderna är länkade från hemsidan
Om du har kvar bilderna kanske det går att ladda upp dem igen på forumet och länka om med ett script. Synd när inlägg man lagt tid på blir svårläst för att bilderna försvinner...

https://pbs.twimg.com/media/GrjAz-gboAEZ5gq?forma[…]

https://partsouq.com/ Skum info på min[…]

Service Peugeot 107 2007

Hela navet ligger på bänken i garaget. […]

Tysta sommardäck V90

Farsans Hyundai Kona med Primacy 5 har mer dä[…]