- tor 05 mar 2020, 22:13
#1368346
Har en B230K som har diverse fel, riktigt svårstartad, går gissningsvis bara på 2 cylindrar, fick den å starta en stund idag men ingen tomgång. Har kollat så tändspolen är ok, nya tändkablar, gnista finns, hallgivaren har dessvärre lossnat från fäste å hänger i trådarna men gnista finns ju så då kan det väl inte vara något fel, eller kan hallgivaren vara defekt fast gnista finns? kompression, kall motor=finns. men det sprutade bensin ur cylinder 2 och 3, ska det göra det?
Märkte också att elsladden till automatchoken har lossnat, kan ev vara lite glapp, vad gör det vid start?
Och vad är det för cylinderlåda på bilden som sitter under greninsugsröret?
Tacksam för många svar och tips,
Nicke
Hej!
Har en B230K som har diverse fel, riktigt svårstartad, går gissningsvis bara på 2 cylindrar, fick den å starta en stund idag men ingen tomgång. Har kollat så tändspolen är ok, nya tändkablar, gnista finns, hallgivaren har dessvärre lossnat från fäste å hänger i trådarna men gnista finns ju så då kan det väl inte vara något fel, eller kan hallgivaren vara defekt fast gnista finns? kompression, kall motor=finns. men det sprutade bensin ur cylinder 2 och 3, ska det göra det?
Märkte också att elsladden till automatchoken har lossnat, kan ev vara lite glapp, vad gör det vid start?
Och vad är det för cylinderlåda på bilden som sitter under greninsugsröret?
Tacksam för många svar och tips,
Nicke