Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 940 Turbo
tjena daxs att köpa sänkningssats till 940 men jag har ju dom dämparna med nivåreglering som är större diameter och gummidamask längst ner. Då är ju problemet det att på nästan alla sänkningssatser står det "ej till nivåreglering" och då undrar jag hur man ska göra då nån som vet mer varför går de inte om man har nivåreglering...
av bengtfj
Nivåregleringen är gjord för att hålla konstant höjd på bakvagnen så om du bara byter bakfjädrarna så ändras inte höjden.
Om du vill sänka bilen och behålla nivåregleringen så behöver du förmodligen bygga nya nedre stötdämparfästen.

Ett alternativ är naturligtvis att sätta på vanliga stötdämpare bak och sälja nivåregleingen till mig. :D
av 940 Turbo
bengtfj skrev:Nivåregleringen är gjord för att hålla konstant höjd på bakvagnen så om du bara byter bakfjädrarna så ändras inte höjden.
Om du vill sänka bilen och behålla nivåregleringen så behöver du förmodligen bygga nya nedre stötdämparfästen.

Ett alternativ är naturligtvis att sätta på vanliga stötdämpare bak och sälja nivåregleingen till mig. :D
okaj aa nu vet ja hur de ligger till då så bra :) okej asså vill du ha nivåreglering?? ja så smånginom blir de väl ställbara koni runt om så då slipper man ju de bekymmret. men de måste väl sitta givare å grejer då som sköter det här å va d e de som driver skälva dämparen så den hålls upp??
Användarvisningsbild
av enpc
Tjena

Jag har ställbara Koni runtom med Lessjöforsfjädrar. Det är som att köra en ny bil :twisted: . Problemet är om du vill kunna köra med släp eller med mycket last då kommer det att skrapa i bak :cry: . Jag har lagt i distansringar bak och ställt dom på det styvaste läget så det har blivit lite bättre. Frugan höll på strypa mig när vi skulle resa bort och vi inte kunde ta all packning :oops:
av 940 Turbo
enpc skrev:Tjena

Jag har ställbara Koni runtom med Lessjöforsfjädrar. Det är som att köra en ny bil :twisted: . Problemet är om du vill kunna köra med släp eller med mycket last då kommer det att skrapa i bak :cry: . Jag har lagt i distansringar bak och ställt dom på det styvaste läget så det har blivit lite bättre. Frugan höll på strypa mig när vi skulle resa bort och vi inte kunde ta all packning :oops:
okaj detta var väldigt bra att veta :D ja lessjöforsfjädrar är de ja tänkt köpa faktiskt de verkar ju som det är bra grejer då :) okej nae de blir väl ingen semesterbil detta men bra att veta då om man kör mycket folk ska svarva nya spacers också dom ja har på nu är för breda de tar i där bak ändå vid mycke last

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Oljeläckage D4 VEA ventilkåpa

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan och[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]