Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lilleman
hej är det någon av er som har erfarenhet av biltemas bromsok fram på 940 mvh/roger :)
av Addekarlsson
Funkar lika bra som andra, då dom kör med utbytes, precis som många andra.
Du får alltså köpa ut ett, betala stompant, byta och sen lämna tebax gamla oket. Då får du tebax stompant.

Kikade på hemsidan deras nu, och såg ingenting om detta med stompant. Så det kan vara så att dom slutat med det.

Mvh/ Adde
av Aouseus
Är nya bromsok ej renoverade och man lämnar inte sitt gamla, har bytt på min 745:a fram vänster och det fungerar klockrent bytte samtidigt skivor+klossar också från Biltema.
Användarvisningsbild
av dassharen
Bättre än volvos, helt klart.
Användarvisningsbild
av lilleman
tackar för svaren det blir till att invenstera i 2-sådana :D mvh/roger
av Addict
dassharen skrev:Bättre än volvos, helt klart.
Jag är faktiskt tveksam till det.
På min gamla bil satt det ett volvo ok som såg ut som skit och ett helt namnlöst jättefräsht ok som jag gissar var biltema. Hur många pirat ok finns det till x70?

Nåväl, det fräsha oket som såg ut att ha varit ganska nymonterat hade totalt havererat med uppeldade bromsar som följd. Beläggen hade spruckit mitt itu.

Volvo oket som ut som sju svåra år och hade säkert varit monterat sedan bilen var ny år 1998 men det fungerade perfekt trots något slitna dammskydd.

Dock kommer man inte ifrån att biltemas kostar 499kr styck NYA och volvos kostar 1300kr för ett renoverat bytes...
av Volvo_740_GLT
Biltemas bromsok fungerar hur bra som helst.
Till skillnad mot Volvos och mekonomen t.ex så är Biltemas bromsok inte utbytes uta helt NYTILVERKADE alltså man behöver lämna det gamla bromsoket i utbyte

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Oljeläckage D4 VEA ventilkåpa

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan och[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]