- lör 01 feb 2020, 21:59
#1362110
Hej!
Volvo 740 1988, b230f
Allt började med att spridarna inte öppnade. Hittade inga fel men när jag bygla den gröna kabeln från störningsrelät på expansions kärlet (spridarrelä) till en plus öppnade dom och bilen startade.
Nu några dagar senare skulle jag starta den igen, men ingen gnista. Har bytt fördelarlock, rotor, tändspole, tändmodul och tändkablar. Även provat ge spolen direkt plus. Och även kollat så att kamremen inte kuggat. Fortfarande ingen gnista. Men sedan märkte jag att varje gång jag vrider på och sedan av tändningen så slår den en gnista (behöver inte ens harva på starten) och bränslepumpen går en kort stund.
Kommer inte på nån lösning på problemet, rätt förvirrande för en som inte skruvar så mycket!
Så är de nån här som har nån gissning?
Mvh Turre
Volvo 740 1988, b230f
Allt började med att spridarna inte öppnade. Hittade inga fel men när jag bygla den gröna kabeln från störningsrelät på expansions kärlet (spridarrelä) till en plus öppnade dom och bilen startade.
Nu några dagar senare skulle jag starta den igen, men ingen gnista. Har bytt fördelarlock, rotor, tändspole, tändmodul och tändkablar. Även provat ge spolen direkt plus. Och även kollat så att kamremen inte kuggat. Fortfarande ingen gnista. Men sedan märkte jag att varje gång jag vrider på och sedan av tändningen så slår den en gnista (behöver inte ens harva på starten) och bränslepumpen går en kort stund.
Kommer inte på nån lösning på problemet, rätt förvirrande för en som inte skruvar så mycket!
Så är de nån här som har nån gissning?
Mvh Turre
Senast redigerad av 1 Turre, redigerad totalt 0 gånger.