Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av wajjpen
Nån som har bra tips på sänkningssats till volvo 960-96
Kollade med volvo i Sundsvall men deras sats hade utgått ur sortimentet.

KG och SAM har jag kollat, finns det fler som är att rekommendera?
Användarvisningsbild
av Ramon
Har du kikat på mekonomen? Jag vet att de har, dock inte vilket märke det är eller hur kvalitén är på de. Men kolla upp det vet ja.
av Perra N
Har du nivåreglering bak? I så fall är det mer strul med sänkningen. Du får köpa en adapter som flyttar ner det nedre stötdämparfästet.
av 940 Turbo
Perra N skrev:Har du nivåreglering bak? I så fall är det mer strul med sänkningen. Du får köpa en adapter som flyttar ner det nedre stötdämparfästet.
tjena du kanske kan svara på min fråga sammtidigt jag har en 940 verkar som det är nivåreglering på den med dom större dämparna med gummidamask längst ner ska köpa sänkningssats nu men då står de ju på i princip alla "ej till nivåreglering" hur ska man lösa det då och varför funkar de inte om man har det ??? vore väldigt tacksam för svar :!:
Användarvisningsbild
av Lilja
Frågar samma sak angående 745 88a. Är inte så sugen på att köra bonnarace och kapa fjädrar vilket inte trådskaparen verkar vara heller :D

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Oljeläckage D4 VEA ventilkåpa

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan och[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]