Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej! Hoppas någon har erfarenhet av detta fel. Jag har gjort en felsökning med Maxwell felkodläsare och fick upp detta. Har en V70 2001 med turbomotor. Problemet är att felkoden inte går att släcka. bilen laddar inte batteriet laddlampan är släckt. Antagligen har ECM (motorkontrollmodulen) för låg ström, vilket felkodläsaren visar i diagrammet, ca två volt. Kan det vara det som gör att generatorn inte laddar batteri? allt annat fungerar i bilen då jag sätter in fulladdat batteri. Går att köra bilen till dess batteriet är urladdat och det går rätt fort när elförbrukarna är igång. Så jag undrar om någon har haft liknande problem och vad man då skall byta? Kan det vara så att ECM byts ut och allt fungerar? eller är det så att det ändå är generatorn som kan vara trasig och inte ger vare sig ström till batteri eller ECM????? Hoppas någon vänlig själ kan svara mig.

MIkael
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]