Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Svealim
Första läget fungerar som det ska då lyser parkering och instrumentering men när jag vrider till sista läget så slocknar allt och halvljuset tänds.
Jag har bytt K-reläet och sockel då förra sockeln smällt, men kopplade kablarna exakt som det satt innan.

Vad kan felet vara? rent logiskt så borde kablarna på K-reläet vara fel, men de kan väl inte sitta på så många vis?

Kan tillägga att innan så fick man stöta lite i reläet då det var glapp då sockeln smällt, och då fungerade alla lysen som dom skulle.
Användarvisningsbild
av lennarte
Är det med tändning på eller tändning av?
Du har 3 lägen på vredet. 1. allt ljus avstängt, 2. p-ljus runt om, 3. p-ljus runt om och ström till hel/halvljusomkopplaren. Sedan finns det varselljus (med p-ljus) som lyser med tändning på och vredet i läge 1, men slocknar i läge 2 och 3. Sedan finns det modeller med automatiskt halvljus, då kan du alltid ha vredet i läge 3 och allt ljus tänds med tändling på och slocknar med tändning av. Så är de kopplat på min (-88B). Förmodligen är det något kontaktfel, det gäller bara att veta var. Relä K är för ström till hel/halvljus och har inte med p-ljuset att göra, om du har automatiskt halvljus är där förmodligen ett relä till. Sedan (har jag för mig) är där en klen (gul?) kabel från vredet som är till p-ljuset som det har hänt att det blivit överbelastat p.g.a kopplingar utöver original.
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]