- mån 07 okt 2019, 11:01
#1341034
Hej,
Jag har en 744 GLE med automatlåda från året 1991. Förra veckan upptäckte jag att mina bromsljus inte fungerade, kunde snabb hitta "felet", löste sig med att sätta i en ny säkring.. trodde jag.
När jag satt i en ny säkring så lyser mina bromsljus konstant, vänster + höger + bakruta.
(Tändningen är av, och bromspedalen är inte nedtryckt)
Igår inspekterade jag bromsljuskontakten, den rör på sig fint, och då jag kopplade ur den så lyste bromsljusen ändå när jag satte tillbaka säkringen.
Misstänkte att lamphållarna kan vara orsaken, då det regnar en hel del där jag bor (Irland) och baklyktorna har en historia av att dra till sig fukt. Så jag testade att koppla ur kontakterna till lamphållarna baktill, och hoppades på att bromsljuset i bakrutan inte skulle hoppa i gång när jag återigen satte i säkringen, men så var inte fallet.
Lamporna är av typen P21w Ba15s (enligt bilens medföljande handbok)
Är det något jag missar?
Jag har en 744 GLE med automatlåda från året 1991. Förra veckan upptäckte jag att mina bromsljus inte fungerade, kunde snabb hitta "felet", löste sig med att sätta i en ny säkring.. trodde jag.
När jag satt i en ny säkring så lyser mina bromsljus konstant, vänster + höger + bakruta.
(Tändningen är av, och bromspedalen är inte nedtryckt)
Igår inspekterade jag bromsljuskontakten, den rör på sig fint, och då jag kopplade ur den så lyste bromsljusen ändå när jag satte tillbaka säkringen.
Misstänkte att lamphållarna kan vara orsaken, då det regnar en hel del där jag bor (Irland) och baklyktorna har en historia av att dra till sig fukt. Så jag testade att koppla ur kontakterna till lamphållarna baktill, och hoppades på att bromsljuset i bakrutan inte skulle hoppa i gång när jag återigen satte i säkringen, men så var inte fallet.
Lamporna är av typen P21w Ba15s (enligt bilens medföljande handbok)
Är det något jag missar?