Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av KempaSwe
Har blivit något elfel på min mors 945.
Ibland när man kör så slutar bränslemätaren att funka och då får man slå på instrumentbrädan ovanför tankmätaren så funkar den igen. Problemet är att när mätaren går i botten så börjar bilen gå illa för att sen dö, och då händer det inget när man vrider på nyckel det hörs inte ens ett klick från startmotorn. Senast igår så fick vi ta starthjälp till den, men efter att han som hjälpt oss kört så sjönk mätaren och bilen dog. Fick sen starthjälp igen och den gick illa tills jag bankade på instrumentbrädan så att tankmätaren gick upp, då gick den fint och jämt.
Så jag undrar om någon varit med om detta tidigare? Sitter det någon jordpunkt vid instrumentet?
av sicnarf
Det är nog 2 olika fel som kommit samtidigt. Din bränslemätare har inte med bilgången att göra. Tror du har fel på bränslerelät. När du slår på brädan får du bättre kontakt och bilen går bra. Byt det och se.
av KempaSwe
Reläet har jag testat att byta, den går bara illa när mätaren slutar funka.
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]