Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av korven944
Hej!

Finns det någon som skulle kunna berätta vilka kablar man ska koppla ihop för att koppla förbi Immobilizern? Håller på att plocka i en B6254 i en 945a. Har lusläst elscheman i flera veckor men förstår ändå inte vilka kablar som ska kopplas. Systemet är ett Motronic 4.4.

Med vänlig hälsning
Anders Forssberg
Användarvisningsbild
av frasse4
I Motronic 4.4 sitter immobilizern inbyggd i boxen så det är nog inte bara att koppla om några kablar. Har du inte med nyckeln till donatorbilen så du kan tejpa den i antennringen?
av korven944
Okej jag har allt från donatorbilen förutom inst,rumentpanelen, men den vägrar att tända. Jag har kopplat in allt som det satt kopplat i 965an.

Jag har mätt upp kamsensorn och vevaxelsensorn och får fram värden ur båda, dock har jag beställt nya sensorer.
Användarvisningsbild
av frasse4
Skumt, om det är immobilizern borde den starta och gå några sekunder TROR jag. Den bör också kunna starta med bara en av kamaxel och vevaxelgivare...
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]