Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av skogshugarn123
hej jag har precis bytt wastegate till en justerbar på min 940 ltt.
för ett par dagar sedan märkte jag att jag inte fick nått laddtryck alls så kollade wgn och det visade sig att stången inte satt fast i spjället eller vad det heter men jag har för mig att det ska sitta en fjäder där vad ska jag göra får inte tillbaka stången
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Stången hålls ju fast mot armen med en sprint. Orkar du inte dra stången så du får tillbaka den på armen eller kärvar den på piggen på armen den ska ner på?
av skogshugarn123
Marlboroman skrev: tor 03 okt 2019, 20:32 Stången hålls ju fast mot armen med en sprint. Orkar du inte dra stången så du får tillbaka den på armen eller kärvar den på piggen på armen den ska ner på?
behöver jag inte nån lås grej för att hålla kvar stången på plats också? jag satte dit den temporärt idag utan nånting bara skruva tills jag fick på sprinten men då ladda jag 0.5 bara då jag var tvungen att skruva ut armen men ni menar alltså att jag kan skruvaloss wgn och sätta dit sprinten sedan dra den på plats ?
av skogshugarn123
Marlboroman skrev:Stången hålls ju fast mot armen med en sprint. Orkar du inte dra stången så du får tillbaka den på armen eller kärvar den på piggen på armen den ska ner på?
ja asså har inte velat dra så hår men det är inga problem o få ner piggen i hålet
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]