Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
En keramisk bikaka typ, massa små hål igenom. Den går lätt att hacka sönder med ett litet spett eller så.

Men så länge den är hel ser jag ingen anledning att rensa den.
Användarvisningsbild
av Äntligen en volvo igen!
Jo men tjena säger jag. Det blir inga 12% mer hästar i bilen bara för att man rensar katten.
Kan bara inte låta bli :???:

Nog för att man kan få minst en 12% fler katter när man rensar strömming men att man skulle få fler hästar av att rensa katten... :lol:

Lite mer seriöst, min 89:a GLT 16v måste alltså ha fungerande katalysator om jag greppat det hela rätt eller? Bara undrar eftersom min gamla folkabuss 89:a inte behövde ha någon katalysator alls??

/MK
av Möller
pelchen2 skrev:Okej, men en fråga bara varför måste den sitta där? får man inte bara ersätta den med ett rör?
Jag har inte haft några problem med att ha ett rör istället för kat på min 740 88B och då har jag ändå åkt på en massa flygande besikningar med ombes som följd i en del fall så Bilbekämpningen har ju glott en del under min bil utan att påpeka att där inte sitter nån kat.

Mvh
Möller
Användarvisningsbild
av nisse
möller då har du haft tu för det är besiktingen som inte går med på att du sätter ett rakt rör istället för katten!!!

Hybriden är ju diesel och verkligen ingen p&a[…]

V60 T3 -2011 Turbo laddar inte

Hej! Jag har fått exakt samma felkoder. Hur […]

Glappar det i stolen om du "rycker"fram […]

IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg