Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av bönan
Dagens konstigaste fråga kanske, men det är så att jag har fått tag på 4 fina rostfria dörrar till min 240 jag ska åka och hämta i helgen. Och då undrar jag kort och gott om det får plats i en 960 sedan (är väl samma utrymme som 944)??

1 i skuffen, 2 bak och kanske 1 i framsätet. Eller går 2st in i skuffen med en filt emellan? Nån som har provat får gärna säga hur det gick.

Vill slippa stå där som ett fån och inte kunna lasta, då hyr jag hellre ett släp... :-D
av bönan
Näpp, och ingen kombi... Men blir en långtur så hade varit skönt att slippa dra släp. Får väl riva ner gamla dörrarna och provlasta :P
Användarvisningsbild
av frasse4
Du kan väl plocka ur passagerarstolen så borde det få plats
av bönan
Kan meddela att det gick men blev jäkligt trångt, om nu någon mer hamnar i samma situation och hittar tråden ;-)

Men nu blir 245:an som ny så att man kan släpa runt på större grejjer igen!
av bönan
De större framdörrarna gick in i skuffen, på varandra med en tjock filt emellan. Fick vrida och vända lite. det funkade bara på en ledd och var inte mycket plats över. Bakdörrarna fick plats i baksätet, lutade bakat och lite omlott. Även här med filtar/handdukar emellan samt mot inredningen för att inte skada bilen. Körde fram passagerarsätet så långt det gick, det underlättade. :)
Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?