Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av K.Björkman
Ok, ska göra det så fort jag har tid! Ingen som har en skiss eller liknande över vart man ska svetsa i diffen? Jag vet på ett ungefär hur en diff ser ut inuti, men det skulle vara bra att vara säker innan man förstör någonting..;)

MVH Kristofer
av kvist86
när du öppnar locket på klumpen så ser du kronhjulet lite till vänster och den sitter fast på ett annat litet hus och där i sitter fyra kugghjul dom ska du svetsa ihop. mal på med svets på båda sidor. ja hade själv valt pinne med ganska hög värme så det bränner in i materialet redigt
av K.Björkman
Ok, så det är dom fyra kugghjulen som ska svetsas ihop med varandra? Inte med kronhjulet antar jag..;)
Ska försöka titta lite närmare på det så kanske man ser hur det fungerar när man väl öppnat klumpen..
Jag hör säkert av mig med fler frågor..;)

MVH Kristofer
av kvist86
ja dom fyra dreven, kronhjulet sitter fast i den klumpen där dom fyra dreven sitter i. när du tar väck locket så ser du vilka dom är. dom e i storlek mellan ett värmeljus och en snusdosa ungefär!
av K.Björkman
Ok, tack för upplysningen kvist86! Man får väl känna sig lite dum på det här forumet..Men det bjuder jag på ;)
Ska kolla länken nu Sparkz!

MVH Kristofer

Men är det ok att diskutera att det kostar[…]

Oljeläckage D4 VEA ventilkåpa

Limmar med klet? Tar de inte bort kåpan och[…]

Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]