Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Rune
Hej.
Behöver byta tankarmatur på min 740 - 90 eftersom slanganslutningarna (tryck och retur) och även själva locket är rostskadat. Jag tror mig veta att artikelnumret på armaturen är 3507494, men den verkar vara svår att få tag på. Någon som vet om någon annan armatur passar eller hur man kan lösa problemet?
Mvh Rune
av Rune
Nej tyvärr, det bryter visst fr o m - 91. Jag har en lågtryckspump i tanken så det passar inte...
av NilsO
Såvitt jag lyckats reda ut finns det ingen annan årsmodell som har en armatur som man kan ta rakt av till 740 -90, dvs där både pumpens funktion, nivågivarens funktion och anslutningarna på ovansidan passar. Jag tror metoden är att få tag på en armatur med plastlock från någon 940, och sedan modifiera dit din pump och nivågivare, och anpassa anslutningarna på ovansidan så att allt passar. Tankarmaturen är liksom undantaget som bekräftar regeln att det är enkelt att få tag på reservdelar till de här bilarna.

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]