Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Albinyli
Tjena har en 740 -90a med b230f (ingen regina) som går bra oftast men ibland känns de som den stryper sig själv o blir svår o varva ur.
När jag hämta den så gick den inte alls på låga varv så bytte lambda och sopparelä så blev den bättre men som sagt svår o varva ur ibland
Vad kan vara fel :bored:
Användarvisningsbild
av frasse4
Inga felkoder?
Användarvisningsbild
av frasse4
Utan felkoder blir det ju bara gissningar. Var det en ny lambda? Original eller pirat?
av Albinyli
Självklart blir det bara gissningar då ja. Den var beg men tagen från en som gick utan fel. Tänker att de kan ju inte bara ja som haft de felet
Användarvisningsbild
av lennarte
Om där inte är några felkoder är det inget som tänd och bränsleboxarna "har koll på" som strular. Kvar där då är tändstift (inkl. kablar lock och rotor) och tillgången (och kvalitet) på bränsle (lnkl. relä, pumpar, filter). Även kamremmen kan sitta lite fel utan det blir felkoder.
Har du haft felkod som rör Lamdasonden (finns ingen felkod som säger att Lambdasonden är trasig) måste du nolla (i vissa fall) felkoden för att motorn ska gå riktigt. Har du inte nollat så vet du inte om du fått ny felkod, eller om det är den gamla som är kvar

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]