Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Simber
Jag har en Volvo 940 ltt från 97, nyligen så har intagskabelns kontakt gått sönder, och jag har ju då volvos gamla kontakt som då ser ut så härBild

då våran andra 940 har en koppling med en Defa Mini kontakt Bild så skulle jag ju gärna fortsätta använda denna.
men finns det några kopplingar mellan den gamla kontakten och den sladden vi har nu?? eller behöver man skarva det.
av Rådlös
Troligen finns nog inte den "gamla" Volvokontakten kvar. Dom nya har stiften så här I_I Men försök, hör med en Volvobutik. Om du av någon anledning behöver blanda Volvo/Calix och Defa så finns det adaptrar mellan dom fabrikaten. Men det gäller bara mellan enheter t.ex motorvärmare- timer eller motorvärmare -kupéuttag. Inte på intagskabeln. Där måste du hålla dig till det fabrikat som du har på "utsidan". Adaptern hittar du här: http://www.polarheater.com/product/5/defa-calix-adapter

Skarva är knappast ett alternativ. Kontakten skall vara i det närmaste helt vattentät och alla kablar måste vara metallmantlade. Det är liksom inget man gör hemma i garaget.

Jag gissar på nåt knas med "clock[…]

Kan det vara dålig vattenpump? Ej bytt […]

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]