Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av RMn
Har en V90 97- med en elektrisk taklucka som inte fungerar att öppna på alla sätt.
Har bytt takluckeströmställaren i strömställarpanelen vid sidan av ratten, men det har inte gjort någon skillnad.
Man kan få luckan att med tryck på strömställarens ena läge, att öppna sig uppåt i bakkant och och sedan trycka på strömställaren i andra läget att stänga sig. Denna funktion är rätt. Om man fortsätter trycka på strömställaren, skall luckan seda kunna skjuta iväg sig och ge en helt öppen taköppning. Denna funktion fungerar inte. Tittar man på elscheman så finns endast strömställaren och växlande kontakter som styrs av takuckemotorn som styr takluckan. Kan någon förklara hur öppningsfunktionen fungerar och är det kontakterna vid motor som inte fungerar rätt.?
av sicnarf
Jag har elektrisk taklucka i min 745. Ibland så krånglar motorn och vill inte driva luckan. Jag tar då bort plastskyddet och använder en bred skruvmejsel för att vrida runt runt och öppna manuelt. Sedan kan den funka elektriskt igen.

Det låter inte längre när man m&ou[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Partikelfilter, egr-ventil eller dieselspridare so[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag int[…]

Generator laddar ej batteriet

Nix, men lambdasondslampan lyser så få[…]