Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Det är just detta som jag tycker är intressant med att skriva här, man vet aldrig hur mycket "motparten" vet och kan. Så man får "lägga sig" på en viss nivå i början och sedan "växla " upp eller ner.
Du ska veta att "E" motorn är lite "problematisk" när den börjar krångla, det är ett gammalt beprövad system. Det härstammar från -30-talets tyska stridsflygplan, men blev "berömt" på 50-talet med Mercedes 300SL (måsvinge mercan) och blev satt i serieproduktion med Mercedes 600 1959. Det blev lite "överårigt" i slutet på -60-talet när dom första "elektroniska" systemen kom (VW 1600 -68 med D-Jetronic) men kom tillbaka i början på-70-talet när "dom" kom på att elektroniken var för tidigt ute, och "hängde med" ända till mitten av -90-talet. Det var ganska mycket problem då, i slutet på -60-talet md det systemet (D-Jetronic). Men det är den första generationen av alla elektroninska system som finns idag.
Har pillat lite med rotorn på axeln och den fjädrar o rör sig ingenting. Och sen om jag vill ställa in tändningen på det enklaste sättet hur gör jag då? Jag ser ett märke på fördelarn som visar var 1ans tändkabel på fördelarlocket ska sitta, hur utgår jag efter det? Jag kanske verkar lite trög :D
Finns det ingen video som visar hur man gör? :O

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]