- tor 06 sep 2018, 06:31
#1268125
Tjenare!
Efter 1,5 år utan Volvo så köpte jag mig en 945a igår. Dessvärre en automat. Behaglig att köra, men inte så rolig.
Så jag tänkte trycka dit en M90 istället. Men innan jag börja riva i det så tänkte jag att det kunde va bra att veta lite mer om vad som behöver göras.
Växellåda (uppenbart), kardan antar jag, spakställ, backljus-kontakt, startspärr, koppling, hydraulisk cylinder, växellådsbalk och pedalställ. Det är grejerna jag vet/är ganska säker på att de behöver göras. Men sen? Har aldrig haft loss ett svänghjul i hela mitt liv, så den biten kan jag inte alls. Någon form utav relän/boxar eller liknande man behöver göra nåt med?
Har knappt hunnit inspektera var kickdown-vajern sitter eller hur många hydraulrör som går till växellådan osv. Så om någon har gjort detta så får ni gärna ge tips på hur jag ska gå till väga :)
MVH
Efter 1,5 år utan Volvo så köpte jag mig en 945a igår. Dessvärre en automat. Behaglig att köra, men inte så rolig.
Så jag tänkte trycka dit en M90 istället. Men innan jag börja riva i det så tänkte jag att det kunde va bra att veta lite mer om vad som behöver göras.
Växellåda (uppenbart), kardan antar jag, spakställ, backljus-kontakt, startspärr, koppling, hydraulisk cylinder, växellådsbalk och pedalställ. Det är grejerna jag vet/är ganska säker på att de behöver göras. Men sen? Har aldrig haft loss ett svänghjul i hela mitt liv, så den biten kan jag inte alls. Någon form utav relän/boxar eller liknande man behöver göra nåt med?
Har knappt hunnit inspektera var kickdown-vajern sitter eller hur många hydraulrör som går till växellådan osv. Så om någon har gjort detta så får ni gärna ge tips på hur jag ska gå till väga :)
MVH
Life aint easy for a boy named Sue..