Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Loblin
Hmm du ljuger.. Det var väl från -93 och frammåt eller senare.. Då min -91'a har perfekta dörrsidor.. Dom började ju med miljövänligt skitlim runt 93 eller 94'a har jag för mig... Kolla upp fakta innan du lurar någon....
Farmors gubbe har en 940 -93 å den är helt ok iaf!

Ta de lungt nu grabbar så vi inte får slagsmål via internet me :wink:
av Addict
engis skrev:
Addict skrev:Det drabbar alla 940 pga att volvo övergick till ett miljövänligt lim.
Hmm du ljuger.. Det var väl från -93 och frammåt eller senare.. Då min -91'a har perfekta dörrsidor.. Dom började ju med miljövänligt skitlim runt 93 eller 94'a har jag för mig... Kolla upp fakta innan du lurar någon....
Det kan nog stämma, eftersom 740 togs ur produktion 1992.

Ber så hemskt mycket om ursäkt i fall jag sårat dina känslor. :roll:
Användarvisningsbild
av Oberg
Hej

Har provat och ta loss dörrsidorna och lösgjort vinylen för att sträcka ut den för att ånyo limma fast den. Resulterade i att jag var tvungen att klippa bort en massa eftersom vinylen mycket riktigt hade krypit/sträckts ut/svällt => fick fula ärr efter snitten, men det ser bättre ut än gäddhänget som var där innan.
av J0hanna
Oberg skrev:Hej

Har provat och ta loss dörrsidorna och lösgjort vinylen för att sträcka ut den för att ånyo limma fast den. Resulterade i att jag var tvungen att klippa bort en massa eftersom vinylen mycket riktigt hade krypit/sträckts ut/svällt => fick fula ärr efter snitten, men det ser bättre ut än gäddhänget som var där innan.

bara det inte går isär för dig, det har det gjort på på min 965:a, någon som haft den innan har tagit bort rynkorna men sedan har det dragit ihop sig så att det är glipor emellan =(
Användarvisningsbild
av Oberg
J0hanna skrev:
Oberg skrev:Hej

bara det inte går isär för dig, det har det gjort på på min 965:a, någon som haft den innan har tagit bort rynkorna men sedan har det dragit ihop sig så att det är glipor emellan =(
Har funkat ett år nu, hade kanske tur eller oxå beror det på limmet. Använde ett vinyllim plus att jag pressade med ett antal tvingar tills det var torrt. Kommer ihåg att det var lite trixit.
Användarvisningsbild
av Nexus
engis skrev:
Addict skrev:Det drabbar alla 940 pga att volvo övergick till ett miljövänligt lim.
På min 360 -85 var det samma bekymmer var limmet dåligt redan då :wink:
Volvo car UX

Inte jag heller på 25'a

Har fått ett ungefärligt pris: 5.640 kr[…]

Stefans 968

@StefanN , Nu hittar du bara på för at[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]