Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lummen
Tänkte försöka ge mig på att rostskydda 740:n.
Har några funderingar som jag skulle vilja ha hjälp med. :?:

Finns det instruktioner/eller kan nån här hur man hittar alla hålrum, hålen för oljeslang samt hur man får av dörrinredning?

Kan man ta av innerskärmarna i hjulhusen? Har fått sten å smuts mellan innerskärmen och lacken.
Användarvisningsbild
av nisse
ett tips lämmna bilen till en rostskydds behandlare. för det är rätt mycket jobb å göra det själv. kostar 600-1000kr beroende på vem man lämmnar bilen till.
av lummen
Ok, hade för mig att det kostade runt 4000:- för å få d bra.
av Hemulen
Hej.Innerskärmarna där bak sitter med två skruvar.Troligtvis samma fram.I en Haynesbok,tror det var den för dom tidigare 740-ina,fanns det ett sprutschema,Haynes rekommenderade att man själv rostskyddade bilen.Kolla biblioteket.Själv använder jag en blandning av spillolja,diesel,tunt rostskyddsmedel,Kompressor med hålrumsspruta.Tidningar under bilen.Bilen är mycket lätt att rostskydda själv,men kladdigt.Lycka till.
av vargen_83
Hemulen skrev:Hej.Innerskärmarna där bak sitter med två skruvar.Troligtvis samma fram.I en Haynesbok,tror det var den för dom tidigare 740-ina,fanns det ett sprutschema,Haynes rekommenderade att man själv rostskyddade bilen.Kolla biblioteket.Själv använder jag en blandning av spillolja,diesel,tunt rostskyddsmedel,Kompressor med hålrumsspruta.Tidningar under bilen.Bilen är mycket lätt att rostskydda själv,men kladdigt.Lycka till.
Håller med om dettaq gör oxå så fasst med bara spilolja och rostskyddsmassa

Det var väl givet, de behöver ju miljard[…]

Vet ej men kan du inte ställa max belysning m[…]

Laddbox

Hej, jag har just köpt en v60 t6 recharge. Ja[…]

trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]