Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Lehto
Hejsan.

Det finns som ni kanske vet en vit spolarpump och även en svart, är det någon skillnad på dessa?
Har "hört" att de ska vara lite mer flås i den svarta stämmer det?
Artnr på den svarta som jag hittat är: 9178094

Hade behövt få upp trycket lite mer så funderade på att köpa en svart pump, men är inte säker om de verkligen stämmer att dom ska vara lite kraftigare. När jag söker i katalogen för volvo 940 så verkar det som denna används till bakrutan på kombi, då är det ju en bit som vätskan ska transporteras så kanske är denna starkare då?

Tack på förhand.
av Lehto
JE Jr skrev:Nästan säker på att kontaktstycket är annorlunda.

MVH
Jo kontaktstycket är lite annorlunda ja, men de får man byta isf bara.

Vore mest intressant om det är mer fart i den svarta pumpen, så man vet om det är värt att börja byta kontakten eller ej.

Mvh
Användarvisningsbild
av lennarte
Lehto skrev:
JE Jr skrev:Nästan säker på att kontaktstycket är annorlunda.

MVH
Jo kontaktstycket är lite annorlunda ja, men de får man byta isf bara.

Vore mest intressant om det är mer fart i den svarta pumpen, så man vet om det är värt att börja byta kontakten eller ej.

Mvh
Jag har plockat bort (kopplat om) så det går allt spolarvatten till rutan. Det blev något fel på någon av backventilerna till strålkastarspolningen så jag kopplade bort det. Det blev en ordentlig skillnad (745 -88B).

Och var(hur) räknas angivna liter? Skulle var[…]

Ska leta reda på detta uttag imorgon och tes[…]

Hjälp att hitta delnummer

Det var som fan, 1282852 heter han tydligen. Antar[…]

Styrvinkelsensor

Tjena! Min far hörde av sig om att hans V70 -[…]