Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mats.kalen
Hej hej!

Jag har en 745 från -90 med (som jag tror) originalinstallerat larm. Dosan på nyckelringen är grå med en röd rand och har en knapp. RTT/D/X0733 står på baksidan. Mitt problem är följande: när det är torrt ute och solen skiner, fungerar det alldeles utmärkt att öppna och stänga på avstånd. När det regnar, måste jag hålla larmdosan precis över mottagaren för att den ska fungera. Min "mottagare" (på stolpen) är trekantig. Kan det hjälpa för att få reda på vilket larm jag har?

Känner någon till problemet och vet hur man löser det?

Skulle också gärna få tag på en instruktionsbok till larmet.

/Mats
av Friberg
det låter som ett orginal larm som carguard tillverkat mao kolla vad styrenheten heter typ "900" och ladda ner på http://www.cargard.com/
Användarvisningsbild
av Sparkz
Jag har haft liknande problem med mitt larm (samma larm på en 850 -94), men jag har inte kunnat koppla ihop det med vädret. Det var dålig räckvidd när jag köpte bilen, men efter batteribyte gick det bra. -I en hel dag, nästa var det likadant. Sen har det funkat från och till.
Nu har jag iofs inte använt det på ett tag efter att batterilocket gick sönder i vintras och jag fick leta batterier i snön. Kanske dags att göra något åt det...
av mats.kalen
Jag letade upp plinten som sitter inne under ratten och 5-56:ade kontakterna. Sen tycks det fungera.

/Mats
Användarvisningsbild
av Cerwin
Har likadan bil med samma problem måste göra ett lättare slag på vänstra sidan under ratten för att få larm/c-lås igång, "plinten" går inte köpa ny heller... Men slå är ett tips har funkat i 2 mån nu. :???:
Användarvisningsbild
av Cerwin
Den stora plasten under ratten som "plinten" sitter innanför den har jag gett ett till ett par lätta slag med handen på när larmet börjat krångla då har det hoppat i gång, har glapp i mitt relä och hittar inget nytt kanske inte funkar på din men är ett tips..

Vid vilket miltal brukar man få byta skivor?[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Vo[…]

Bensinpriser v2

Nån som minns vad bensin kostade på[…]

Nja det är något med kopplingen så[…]