Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av palm1
Sitter gröna spridare i maskin, kan det vara så att han som byggt åbäket kan på något sett parallelkopplat alt seriekopplat för att få högohm till lågohm?
Användarvisningsbild
av Jocke S.
palm1 skrev:Sitter gröna spridare i maskin, kan det vara så att han som byggt åbäket kan på något sett parallelkopplat alt seriekopplat för att få högohm till lågohm?
Hög-ohm-iga spridare ligger runt 15 ohm.
av palm1
Hehe ok kanske inte det som är problemet då =)
Fick den iallafall att gå bra i en kvart (tillräckligt för att knäppa en stackars porsche 996 ägare på näsan=) Sen gick den riktigt först efter 3-3500 varv och uppåt, tyder på för mycket eller lite bränsle tro?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Du har ju kopplingschemat, spridare och allt det är med där. Ska se om jag hittar lite felsökningsschema också...

Har du köpt den nyss? Kört den innan så du kan jämföra hur den går nu mot innan?
av palm1
Sparkz skrev:Du har ju kopplingschemat, spridare och allt det är med där. Ska se om jag hittar lite felsökningsschema också...

Har du köpt den nyss? Kört den innan så du kan jämföra hur den går nu mot innan?
Har haft den ett par månader, tycker nog att den går lika bra nu som innan, problemet under 3000 varv är att den inte går alls så fort jag trycker på gasen, liksom bara dör, lägger jag däremot i en lägre växel så att varvtal ligger över 3 så drar den helt rent.
Och problemet infinner sig först när vattentempen ligger runt 100 grader?
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Jag är nyfiken på bränsletrycket... Sparkz, eller någon annan kan väl tala om vilket tryck det ska vara... Jag tror det ska ligga på 3 bar...men är inte säker... :roll:
Användarvisningsbild
av Sparkz
Skulle tro att det är 3 där med ja, det är det på nyare turbomotorer iaf, FT.
Luftmängdmätare funderar jag på. Mät spänning mellar 4 och 2 på kontaktstycket (eller 6 coh 7 på styrenheten) med tändningen på samtidigt som du trycker på mätskivan. Kolla så den inte går trögt också.
av palm1
Problemet är löst =)
Ett relä som packat ihop vilket gjorde att bränslepumpen snurrade på som vanligt men inte förpumpen till catchtanken så det berodde helt klart på för dåligt bränsletryck.
Tack så hemskt mycket för all hjälp!
Mvh
Magnus
Stefans 968

@StefanN , Nu hittar du bara på för at[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Vo[…]

Bensinpriser v2

Nån som minns vad bensin kostade på[…]