Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av OttO37
Tjenare .. Har en Volvo 740 GL 87:a som jag har ett lite strul med

Är så att när jag ligger på o ska accelera upp så småspikar bilen o så vitt jag har förstått av en polare så ligger tändningen där den ska vara

Har inte hållt på med elektronisk tändning o inspruntning nån gång förr
Tomgången är lite ojämn jämfört med en polares 744 av samma årsmodell , min står o gungar lite o så medans polarens bil är stilla o jämn

Nån som kan ha nån idé va som e felet

OttO
Användarvisningsbild
av igelkottar
Om tändningen är rätt så är det bara bränslet kvar, och då
får den förlite bränsle i så fall om den spikar.
av OttO37
igelkottar skrev:Om tändningen är rätt så är det bara bränslet kvar, och då
Hmmm , pratade med en polare ikväll om detta o han sa att de som kunde vara är att kamremmen är svajig , asså så den flyttar på tändningen med o då kan man få detta fenomen.. Kan det stämma
Användarvisningsbild
av Sparkz
Eller för mycket luft. Ojämn tomgång och spikar låter som insugspackning. Eller tjuvluft nån annanstans...
av OttO37
Sparkz skrev:
Eller för mycket luft. Ojämn tomgång och spikar låter som insugspackning. Eller tjuvluft nån annanstans...
Okej .. Får ta o kika på det imorron o hoppas man hittar felet då den är bråkig o spikar...
Men är de möjligt att kamremmen kan svaja så att tändpunkten på kamhjulet nere vandrar enligt strobolampan
Användarvisningsbild
av igelkottar
OttO37 skrev:
Sparkz skrev:
Okej .. Får ta o kika på det imorron o hoppas man hittar felet då den är bråkig o spikar...
Men är de möjligt att kamremmen kan svaja så att tändpunkten på kamhjulet nere vandrar enligt strobolampan
Den kan inte svaja så att tändpunkten flyttar sig, den måste kugga
över för att flytta sig.
av OttO37
igelkottar skrev:
OttO37 skrev:
Sparkz skrev:Eller för mycket luft. Ojämn tomgång och spikar låter som insugspackning. Eller tjuvluft nån annanstans...
Den kan inte svaja så att tändpunkten flyttar sig, den måste kugga
över för att flytta sig.
Hittade felet idag.. Tog loss fläktremmarna o kikade vart nollan var på kåpan över kamremmen ... Hittade den o vred upp så markeringarna skulle stämma.. Men ack vad jag misstog mig ang de.. Såg att den stod på 20grader iställe för 12 som den ska stå på
Men nu så stämmer de som de ska o nu har de försvunnit med spikningarna

Tack för alla tips man har fått på denna sidan
Stefans 968

@StefanN , Nu hittar du bara på för at[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Vo[…]

Bensinpriser v2

Nån som minns vad bensin kostade på[…]