Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 745
Jag har en 745 me b230f -90 som under färd tjyvstannar och går inte att få igång förrän efter någon minut. Lamdalampan lyser sedan och jag fick felkod 2-3-2 = Lambdareglering, mager eller fet, tomgång.
Jag har bytt stift ,rotor+lock samt tändmodulen. likförbannat uppstår felet med skillnaden att lamda lampan lyser och får felkod 1-1-1.

Vad gör jag?? Bilen går som en klocka i övrigt!
av SteffeB
Impulsgivaren som sitter ovanför svänghjulet. Brukar sitta av hel*e, innan du petar ner en ny så kan du slipa upp hålet med sand/smärgelpapper på en rörbit.
Kolla felkoder för tändsystemet också.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Kolla felkoder i A6 med, tändsystemet. 214 är impulsgivaren.
Användarvisningsbild
av Bosse78
745 skrev:Jag har en 745 me b230f -90 som under färd tjyvstannar och går inte att få igång förrän efter någon minut. Lamdalampan lyser sedan och jag fick felkod 2-3-2 = Lambdareglering, mager eller fet, tomgång.
Jag har bytt stift ,rotor+lock samt tändmodulen. likförbannat uppstår felet med skillnaden att lamda lampan lyser och får felkod 1-1-1.

Vad gör jag?? Bilen går som en klocka i övrigt!
Jag hade samma problem förut och löste det genom att byta bränslepumpsrelä!
Användarvisningsbild
av 745
Jag har nu bytt givaren vid svänghjuletDet var 1 mm tjockt lager med olja o annan sörja på den.. Om det fungerar får tiden utvisa , har kört 5 mil utan problem.
Jag har ett bränslepumpsrelä med mig om det är det som spökar.

Tack för all hjälp ,den har varit ovärderlig :D
av Robertsson
Jag hade samma problem jag med köpte ett nytt bränsle relä på skroten har inte stannat sen dess
Användarvisningsbild
av 745
Köpte en ny givare på mekonomen för 295:- och nu fungerar det perfekt.
Stefans 968

@StefanN , Nu hittar du bara på för at[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Vo[…]

Bensinpriser v2

Nån som minns vad bensin kostade på[…]