- mån 01 jan 2018, 13:52
#1221700
Har haft ur drivaxeln idag på min 940 för att byta bromssköld, Handbromsbackarna och lite annat.
När jag skulle dra ur drivaxeln så gick det trögt innan den lossnade och nu när jag ska trycka in den igen så tar det stopp när det är ca 5mm
kvar dvs jag kommer till den yttersta gummitätningen, Har provat att rotera axeln i lite olika lägen och smörjt allt med lagerfett men det går fortfarande inte att få in den.
Tryckte ganska gårt men det gick inte, Brukar det vara så trögt att få in axeln?
Bilen står ganska plant med en pallbock på lägsta höjd under bakaxeln på den sida jag jobbar på, Den andra sidan står på hjulet om det har någon betydelse
Funderade på att ta en träkloss och kopparhammaren men ville fråga här först så jag inte sabbar något i onödan
När jag skulle dra ur drivaxeln så gick det trögt innan den lossnade och nu när jag ska trycka in den igen så tar det stopp när det är ca 5mm
kvar dvs jag kommer till den yttersta gummitätningen, Har provat att rotera axeln i lite olika lägen och smörjt allt med lagerfett men det går fortfarande inte att få in den.
Tryckte ganska gårt men det gick inte, Brukar det vara så trögt att få in axeln?
Bilen står ganska plant med en pallbock på lägsta höjd under bakaxeln på den sida jag jobbar på, Den andra sidan står på hjulet om det har någon betydelse
Funderade på att ta en träkloss och kopparhammaren men ville fråga här först så jag inte sabbar något i onödan
Senast redigerad av 1 Magnus308, redigerad totalt 0 gånger.