Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 965 Cruiser
Tjena miljövänner. Har sedan en kort tid gått över till ren etanol i tanken och har ännu inte märkt några problem, började med 50/50 blandning.

Men efter att ha läst inläggen här gissar jag på att motorn inte mår bra av endast e85 utan konvertering, ev nollställa styrboxen, men hur gör man det?

Och vem kan utföra en E85 konvertering?

De 30 mil jag kört hittills på ren E85 så har jag en lägre förbrukning än på bensin,men ett jäkla drag i motorn.

Det är dags att bojkotta bensin och börja tänka grönt..
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Inga felkoder??? Hur är det med bottendraget? Inga ryck eller tvekningar? Det enklaste du kan göra är att höja bränsletrycket! Att förbrukningen ligger lägre än med bensin låter lite oroväckande.... Manuell eller automat?

//David
Användarvisningsbild
av 965 Cruiser
Vad innebär felkoder, tänker du på de iaktagelser jag gjort på hur motorn uppför sig?
Motorn går aningens ojämt första minuten men sen jättefint, vad gäller bottendraget har jag inte pressat så där hårt men visst går den fint när jag trycker på 0-100, ingen skillnad märkbart mot bensin.
Den startar heller inte lika lätt som innan,men rätt snabbt ändå.
Det är automatlåda, hur höjer jag laddtrycket? Och hur nollställer jag ev styrboxen?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Stefans 968

@StefanN , Nu hittar du bara på för at[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Vo[…]

Bensinpriser v2

Nån som minns vad bensin kostade på[…]