Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pliind
tjena.. min fläkt funkar endast på läge 4.. ganska jobbigt när man kör.. har hämtat en ny kontakt.. alltså den som man vrider på men hur kommer man in bakom allt så man kan byta den?
av Robertsson
Tjenare jag hade samma problem så jag plockade isär knappen och kollade där men jag e nästan säker på att vredet inte e ditt problem utan fläktmotståndet...

Vredet va bara att dra rakt ut sedan satt det en mutter med lås bricka sen fattar du nog hur du skall göra...

Jag köpte ett fläktmotstånd på skroten det gick på 200 spänn ungefär tyvärr fick jag fel modell så jag får köpa ett nytt endå :D
Användarvisningsbild
av Pliind
alltså vart sitter sitter fläktmotståndet? är det den med piggen som sticker ut med låsbricka och mutter? vart iaf en sådan jag fixade fram..
Användarvisningsbild
av Sparkz
Sitter nere vid fläkten, framför fötterna på passageraren. Själva motståndet går inte sönder, det är oftast termosäkringen. Finns på Elfa, 216º C ska det vara.
Det finns två typer, det här är den nyare med tre kontaktstycken:
Bild
Den gamla finns inte att köpa ny, den är ersatt till den nya typen plus en adapterkabel.

Orsaken till att den är sönder är oftast att fläkten går trögt och drar för mycket ström, så kolla upp den med.
Stefans 968

@StefanN , Nu hittar du bara på för at[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Vo[…]

Bensinpriser v2

Nån som minns vad bensin kostade på[…]