Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av xnox_manpower
hej.
Har precis köpt en 740gle automat.(87:a)
det trista är att efter 20 körta mil går det ej att växla längra :( .
altså på driven drivar den på alla lägen även park.
på backen drivar den bara på back.
Det går inte att växla alls längrar :roll:

hursomhelst bilen är i toppskick och trots felet vill jag behålla den.nån som har en ide om vad felet kan vara?
turbinen? eller kanske bara ett litet ::::fel.

btw fint forum ni har.
av xnox_manpower
felet är identiferad :)
kostnad för lagning 5000 kr :x

Sedan att bilen var inköpt samma dag som felet hittades, och att det finns en lag i konsumentlagen som skyddar även vid privata affärar har jag och försäljaren kommit överens om att han får stå för 3000 och jag för 2000 kr.
2000 kr är nog iaf vad det skulle ha kostat mig att transporteta bilen tilbax från gävle till vallentuna.
Användarvisningsbild
av olafixar
Det var då verkligen "tur i oturen" :D i alla "privata" affärer som jag gjort så har det varit "runt hörnet garanti" som gällt :evil: kul att det löste sig för dig
Är lite nyfiken.... vad var det för fel på växellådan????
av xnox_manpower
Jag kan inte den tekniska termen.
Det är nån grej inuti som brukar att brinna upp (Typfel för zf-lådor ,mao det ingen ide att sätta dit en låda från en skrotbil), nackdelen är att man inte kan mecka med det själv helt enkelt för många små detaljer att hålla reda på.
hursomhelst det finns ingenting som heter garanti runt hörnet.
Även om det står i ett köpkontrakt att bilen är såld i befintlig skick, har man 14 dagars returrätt om det finns inte synliga fel på bilen :lol:
Därimot har man inte nån ångerrätt vilket är nånting helt annat

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]