Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Nu har jag varit ute och testat felkodsmetoden.
Följde dina instruktioner och lampa fortsätter bara blinka efter jag kört med startmotorn. Jag tolkar det som att givaren är trasig trots allt, eller har jag fel?

Kommer med en uppdatering när jag fixat en ny givare.
Ja, om lampan bara fortsätter blinka snabbt så får tändsystemet ingen signal från givaren.

Mest troligt är det fel på själva givaren. (Kanske speciellt på själva kabeln, som brukar kunna vittra sönder.)
Hej.

Nu fungerar bilen igen.

Åkte och köpte en vevaxelgivare, monterade, men bilen ville inte starta... Sen kom jag på att jag hade ju monterat dit biltemas tändmodul (gjorde detta när jag felsökte) så jag bytta tillbaka till original och vips, bilen startar direkt!

Självklart var det vevaxelgivaren som var boven i dramat, sladden hade spruckit och den lilla metall saken längst ner på givaren hade smält eller något (kan bifoga en bild om någon är intresserad). Så alla som funderar att köpa tändmodul från biltema, köp en från tyska bilsidor istället, så man får riktiga grejer + samma pris som biltema.

Men känns jätte skönt att den får fortsätta rulla ett tag till.

Tack NilsO för hjälpen :-)-) :-)-)
Nya Volvo XC70 PHEV

Nu har produktionen startat, går fortare Kin[…]

Tror du missförstår mig. Jag slå[…]

Det blev gates kamremssats.

Välkommen ut i trafiken

Den där ser ju trevlig ut, bra färgs&aum[…]