Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Kolle1
Jag bytte motor i bilen, men nu så startar den inte gnista finns men den får tydligen ingen bensin. Kör jag pumpen och lyfter mängdskivan så sprutar det från spridarna men då jag kör på starten så får den ingen bensin ibland så kan den starta till men ingen längre stund.Den går på startgas men annars så tänder den inte till nån gång men oftast inte.
Vad är felet ? :cry:
:cry:
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
det är inte så att du har en glappkontakt då eftersom att du inte får någon bensin när du kör på starten?
av Kolle1
Vad för glappkontakt då menar du? och vart då .
av Volvo740_GLT
Vad monterade du i för motor i bilen?
Användarvisningsbild
av Sparkz
En 230E låter det som...
Går pumpen när du kör på starten då? Relät? Får relät signal från tändspolen?
av Kolle1
Jag bytte till en likadan 230E som sitter i bilen. Men det kommer inget bränsle tydligen då jag kör på startnyckeln och pumparna går båda två. Då den stått en stund så kan den börja tända till och gå några sekunder men sedan så dör den och stiften är helt torra. Jag har bytt bränslefördelaren då jag fick ett tips om den men jag börjar undra om jag satt någon slang där fel och hittar inget på nätet om hur slangarna ska sitta på den.
Tacksam för alla hjälp man kan få har aldrig varit med om något liknande.
av Kolle1
Hej sparkz jodå en 230E är det och pumpen går när jag kör på starten så signalen måste gå fram. Jag har provat att bygla så den går hela tiden men det blir ingen skillnad ändå
Användarvisningsbild
av Sparkz
Tjuvluft? Har du ett stort läckage, typ en slang till tillsatsluftsliden som är loss så får den så mycket luft där att skivan inte lyfter. Har den stått still en stund kan den tända till på bränslet från kallstartventilen.
av Kolle1
Jag trodde det så jag bytte slangen men det blev inte bättre.

..Ja 90% ned är ju busenkelt att uppnå[…]

Bensinpriser v2

Går fort uppåt Tankade 180 li[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stockhol[…]

Tankade blankdiesel i grannbyn som har höjt m[…]