Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

en slang klämma hade lossnat, så jag byte den, men råka då vrida av den delen man för in i slangen.

den är en 740 årmodel 1990 automat.

grejer jag efterlyser sitter i motorutrymmet (längst bak mot passagerer delen), den har sitter ihop med kylarsystemet. dess slang går in till passangerar delen, typ i mitten av motorutrymmet.
det sitter en liten dosa där med en pil inåt bilen, den har en liten "kolv" aktig dosa på sig, som det leder en vajer aktig grej ur (den leder även den in i passagerar delen) trycker man på delen låter den lite svampig.

Vad heter den delen, behöver beställa den, men det är svårt när man inte vet vad den heter.

Tacksam för all hjälp jag kan få!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Du har AC? Isf skulle jag gissa på värmekranen. Bilar med AC har en som sitter på slangen. Den är vakuumstyrd, så den "vajeraktiga grejen" är nog en vakuumslang. Se till att reservdelsnissen får klart för sig att den sitter på slangen ute i motorrummet, annars får du säkert den vanliga som sitter på insidan av torpedväggen. Det bästa är att vara med och titta i katalogen och peka på rätt del om man är osäker.
av nu_paja_den_igen
AC har jag men jag använder den inte.
Då borde jag rimligtvis kunna bara ta bort denna del, stämmer det?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Jag är inte helt säker på om den vanliga kranen sitter där också, isf går det bra. Men om den som är trasig är den enda som sitter där och du byter ut den mot en rörbit kommer du att ha värme på hela tiden. Lite jobbigt på sommaren...

..Ja 90% ned är ju busenkelt att uppnå[…]

Bensinpriser v2

Går fort uppåt Tankade 180 li[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stockhol[…]

Tankade blankdiesel i grannbyn som har höjt m[…]