Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Det är pinnskruven längst bak ned (enligt bild) som blev avbruten, dom andra sju kom ut.

Jag har ingen bild men jag har borrat i centrum av den och lyckats bryta av svinpitten, sedan lyckats borra igenom den och då har borrhålet flyttat sig lite åt sidan och sedan bröt jag av en dyrare version av svinpitt :oops: jag vet inte om jag kommit åt gängorna.

Vad är mitt bästa val nu för att fixa detta så snabbt (och bra) som möjligt?

kan man köra in och ut ur garaget utan grenrör?
Bilagor
P1010033 (3)j.jpg
P1010033 (3)j.jpg (245.53 KiB) Visad 341 gånger
robinb3rgsten skrev:Ja kör utan 2 pinnbultar på mitt grenrör i 244an. Lite avgas pasta på båda sidor om packningen bara
Det var som attan. Menar du smeta på båda sidor av packningen vid montering eller utanpå skarvarna på grenröret?

Vet du åtdragningsmoment på dessa muttrar?
Jag vet inte något moment, men för mig känns det så här att det viktiga är att man drar alla muttrar lika. I alla fall så lika man kan om man inte har någon momentnyckel? Det är ju annars ingen svindlande utgift att köpa en sådan på något bilprylvaruhus. Man kanske annars kan låna någon momentnyckel av en välvillig bekant? Har man ingen sådan möjlighet så kan man ju köpa en själv och sedan bli "Den goda bekanten med specialverktyg". Sådana personer brukar ibland vara populära på arbetsplatser och inom "bekantas bekanta vänkrets".
Om man skall göra en jämförelse med topplockskruvarna så skall ju dom dras i två steg. Först till 6 Nm och nästa steg till 9 Nm. Men ta detta bara som en gissning från min sida. Jag vet inte säkert!

min magnetkoppling låter en del på ACn[…]

Hur fungerar ett kylt handskfack på dessa bi[…]

Xc60 MY26 Internet delning

BT har långsam dataöverföring. B&a[…]

Hjälp att hitta delnummer

En timme, en kråkfotshylsa och några &[…]