Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej. Jag har en lite fråga som jag grunnar på... Blinkersrelät la av i vintras o jag köpte ett nytt genom verkstan här hemma. Detta var inte ett Hella utan nåt annat. Blinkers funkar med bältersvarnaren lyser med fast sken o ger ifrån sig ett ljud som påminner om en stressad ekorre. Eller nåt.Ljudet är bedrövligt!! Sen blev bilen ståendes med läckande packboxar i växellådan samt ett sönderrosta oljetråg som läckte olja på kopplingen. Rotade under tiden reda på 2 begagnade på skroten. La dem i bilen när den stod på verkstan men nu när bilen kom hem är de givetvis inte kvar. Så min fråga är:
Vad hade ni gjort? Köpt ett nytt Hella (så man vet att man får originalgrejer), köpt ett lite billigare av annat märke, tagit en vända till på skroten eller beställt ett begagnat på Bildelsbasen? Fraktkostnaderna på den sidan är ju sinnessjuka... :shock:
Jag känner mig lite förvirrad, dessutom stör jag mig på att blinkersen inte låter som vanligt med detta relät som sitter i nu... som är ett "pirat".
Så alla synpunkter, åsikter o erfarenheter mottages tacksamt!
av NilsO
Ska det stå "Blinkers funkar men bältersvarnaren lyser med fast sken o ger ifrån sig ett ljud som påminner om en stressad ekorre"?

Isåfall hjälper det antagligen att byta till ett originalrelä. Jag hade antingen köpt på Volvo eller på skroten. Jag tror reläer till 240 och 740 fungerar lika bra. Alternativt koppla ur bältesvarnaren.

Hur fungerar ett kylt handskfack på dessa bi[…]

Xc60 MY26 Internet delning

BT har långsam dataöverföring. B&a[…]

Hjälp att hitta delnummer

En timme, en kråkfotshylsa och några &[…]

Tjena! Min S80 2.5t tappar all ouphm vid 4000 varv[…]