Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av danielirunan
Jag har nyligen blivit ägare till en 944 ftt fd polisbil med automatlåda som har ett missljud i diffen. Det knackar där bak när man släpper gasen eller håller jämn gas. Hissade upp den häromdan och snurrade på hjulen och det rasslar en del när man snurrar på vänster bakhjul, något mindre på höger. Dom känns även som om dom glappar lite inne i diffen. Har hittat en bakaxel från en FTT av samma årsmodell och med aut på skroten som jag tänkte ta diffen ifrån och sätta i min axel. Har nån en liten guide på hur man går till väga? Har inte mkt erfarenhet av bakaxeljobb. Är det jättesvårt?

// Ge mig tips!!
av danielirunan
Ok, vad är enklast? Rent skruvmässigt?
av Rådlös
Enklast är att byta hela bakaxeln! Jag har aldrig bytt något innanmäte i bakaxeln, men läst mig till att det är ganska krävande med mått och schimsningar etc. etc. Alltså inget för den som inte har gjort något liknande förut.
av danielirunan
Okej, låter som att det blir byte av hela skiten. Någon som har lust å raffsa ner en liten guide på hur man går tillväga?

min magnetkoppling låter en del på ACn[…]

Hur fungerar ett kylt handskfack på dessa bi[…]

Xc60 MY26 Internet delning

BT har långsam dataöverföring. B&a[…]

Hjälp att hitta delnummer

En timme, en kråkfotshylsa och några &[…]