- tis 27 jun 2017, 09:51
#1181776
jag skall ut och åka i sommar i Polen/Tyskland osv med min gamla 740. Jag har nu efter långt velande tagit beslutet att byta bränslepump på bilen (huvudpumpen under bilen/förarstolen). Bilen har rullat över 30 000 mil på gamla orginalpumpen, så det är rent förebyggande, jag vet det finns pumpar som hållt bra mkt längre.
Jag har köpt en ny på Volvo för härliga 2100 kr och funderar nu på om jag skall lägga ut arbetet eller göra det själv, jag har gjort en del på bilar men när det kommer till bensin är jag lite feg. Jag försökte byta bränslefiltret själv för tre år sedan men misslyckades därför skiten satt som berget. Nu funderar jag på om jag skall byta bränslepumpen själv, ena ändan ser ut o sitta med en slangklämma men andra är skruvad på en banjo. slangklämman är en sak men banjoskruven, kan den sitta som bara berget? Filtret brukar sitta mkt hårt har jag förstått (samt egen erfarenhet av)
Jag har köpt en ny på Volvo för härliga 2100 kr och funderar nu på om jag skall lägga ut arbetet eller göra det själv, jag har gjort en del på bilar men när det kommer till bensin är jag lite feg. Jag försökte byta bränslefiltret själv för tre år sedan men misslyckades därför skiten satt som berget. Nu funderar jag på om jag skall byta bränslepumpen själv, ena ändan ser ut o sitta med en slangklämma men andra är skruvad på en banjo. slangklämman är en sak men banjoskruven, kan den sitta som bara berget? Filtret brukar sitta mkt hårt har jag förstått (samt egen erfarenhet av)