Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Moheisssenjr7
Hej!
Har en 945:a GL med en b230fd under huven. Jag fick tag på en annan relativt billig 945:a FTT vars motor går som ett skott men bilen är obessad. Därmed tänkte jag byta hinka i motorn på min GL. Frågan är hur blir det med elsystemet? Vad kan vara svårt och som kan krångla till det?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Rådlös
Allt blir svårt och tillkrånglat om du bara byter motor. Du måste flytta över all tillhörande el och styrelektronik. För att sedan inte tala om allt vad Bilbesiktningen kommer att "krångla" med.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Är det inte allt för mycket jobb på bilen som turbomotorn sitter i så lär det vara enklare att besikta den och köra med den som den är. Annars så beror det ju på vilket elsystem du har till motorn nu. Sitter det en Bosch i bilen redan är inte elen så farlig att fixa. Då går det att modifiera den befintliga härvan. Att byta härva i en 7/940 är inte roligt då Volvo har "vävt ihop" motorhärvan med elen till lysen och annat vilket gör jobbet betydligt krångligare.
av Moheisssenjr7
Marlboroman skrev:Är det inte allt för mycket jobb på bilen som turbomotorn sitter i så lär det vara enklare att besikta den och köra med den som den är. Annars så beror det ju på vilket elsystem du har till motorn nu. Sitter det en Bosch i bilen redan är inte elen så farlig att fixa. Då går det att modifiera den befintliga härvan. Att byta härva i en 7/940 är inte roligt då Volvo har "vävt ihop" motorhärvan med elen till lysen och annat vilket gör jobbet betydligt krångligare.
Det sitter en Bosch i bilen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

min magnetkoppling låter en del på ACn[…]

Hur fungerar ett kylt handskfack på dessa bi[…]

Xc60 MY26 Internet delning

BT har långsam dataöverföring. B&a[…]

Hjälp att hitta delnummer

En timme, en kråkfotshylsa och några &[…]